Voi ştiţi ce este un motocultor?


Si mai ales la ce foloseste el?

Cum sunt sigura ca foarte multi dintre cititorii mei – adica cei carora le era adresata si aceasta intrebare buclucasa – au dat un raspuns negativ cel putin la una din cele doua interogari de mai sus, aflati de la mine ca mi-am propus ca astazi sa ma ocup numai si numai de acest lucru. Adica de aflat totul despre ceea ce va sa zica un motocultor.

Punem mana pe un dictionar online.

Online, da, pentru ca asa sunt toate lucrurile acuma, in secolul acesta al nostru, cand nineni nu prea mai pare ca sa isi doreasca vreodata ca sa mai puna mana si sa mai deschida vreo carte. Iar motivele sunt multe si le avem cu totii la indemana, mai ales atunci cand suntem pusi in fata faptului de a ne gasi propriile noastre scuze in acest sens.

Dar sa nu divagam de la subiectul principal al acestei postari, pentru ca ceea ce vrem sa aflam este ceva cat se poate concret.

Am accesat deci acel dictionar online si am aflat ca motocultorul se vrea a fi un fel de masina agricola ceva mai usoara, asa, cu care iti faci treaba prin gradina sau pe tarlaua proprie, dar numai in ceea ce priveste lucrarile superficiale, nu si cele care ar necesita extrem de multa putere mecanica.

O alta definitie din acelasi dictionar explicativ online are trecut in dreptul motocultorului ceva de genul unui tractoras de dimensiuni mai reduse, monoax (adica cu un singur ax, ce o mai fi insemnand si asta) cu care te plimbi pe camp si faci numai lucrarile usoare, iar ca sinonim ni se da cuvantul motocultivator.

De aici intelegem cum ca rolul de prima mana al unui motocultor este acela de a-ti fi de mare ajutor atunci cand vrei sa cultivi anumite plante care nu necesita multa munca sau pentru care in prealabil s-au executat lucrarile de arat si discuit cu un tractor de mare putere.

Avem si tara de provenienta.

A cuvantului cel putin, nu stiu exact daca si a uneltei propriu-zise. Ea ar fi Franta, daca e sa dam crezare aceluiasi dictionar explicativ online, care ne blagosloveste cu etimologia sa, si anume cuvantul frantuzesc „motoculteur”, care suna extrem de bine si care ne duce cu gandul la aceeasi chestie firava, de mici dimensiuni si pretentioasa in ceea ce priveste utilizarea sa.

Daca lucrurile stau sau nu in acest fel in ceea ce priveste utilajul propriu zis nu putem afla decat intr-un singur mod, si anume dand un mic si simplu click pe link-ul pe care vi l-am oferit pe undeva pe la inceputul acestei postari si care va va directiona catre un site care se vrea a fi el asa extrem de priceput in ceea ce priveste aceste tipuri de masinarii.

Iar mai departe, dragi mei pasionati si dragele mele pasionate de agricultura, tot ceea ce va mai ramane de facut este sa luati in serios sfatul meu de cumparaturi de azi si sa va puneti la punct dotarile proprii cu tot ceea ce ii trebuie unui bun gospodar.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!