"Deocamdată blogurile sunt cum erau computerele acum 30 de ani. Mulți au, puțini știu la ce folosesc"


Mai intai, te invit sa te prezinti pe tine si blogul tau - spune-mi cand ti-ai lansat primul tau blog si blogul actual, ce bloguri iti place sa citesti si ce varsta ai.

Buna tuturor. Numele meu de bloggerita este Cumparatoarea Profesionista si asa vreau sa ramana pentru toti cititorii mei :) Am un singur blog, "Arta de a cumpara", pe care va invit sa il cititi si sa-l comentati la adresa https://artadeacumpara.blogspot.com/. Am o varsta cam inaintata pentru blogosfera, in sensul ca ma indrept vertiginos spre 30 de ani, desi mai am mult pana acolo, insa am constatat ca se cam poarta "puietul" pe bloguri... In general citesc toate blogurile care reusesc sa imi atraga atentia prin orice: un comentariu deosebit al autorului la mine, un titlu amuzant, o tema incitanta. Deci nu chiar orice blog :)


1. Cat de important e blogul tau pentru tine? Care a fost motivul pentru care ti-ai lansat blogul?

Nu cred ca este mai important decat ar trebui sa fie pentru o incepatoare in blogosfera. Adica sunt momente in care ma chinui ceva mai mult cu el pe partea tehnica si sunt momente in care inspiratia artistica ma face sa termin repede de comunicat lumii ce am de spus. De ce l-am lansat? Din curiozitate, din naivitate, din dorinta de a face ceva nou, de a cunoaste prieteni virtuali, din toate motivele cate putin...

2. Cum caracterizezi blogul tau? Poti sa il prezinti pe scurt, in cateva cuvinte? Care e sloganul blogului tau?

Sloganul lui spune totul: "Cumpără... și ajută-i și pe ceilalți să cumpere!" Poti gasi pe internet foarte multe tehnici de vanzare, si asta e si domeniul meu profesional, dar (poate tocmai de aceea) m-am hotarat sa abordez problematica din punctul opus de vedere: adica bine, bine, vanzatori suntem toti, dar tehnici de cumparare stapanim, la asta se pricepe vreunul dintre noi? Unii ar putea crede ca este vorba despre un blog de shopping, dar cei care m-au citit cu atentie si-au dat seama rapid ca este mult mai mult decat atat.

3. Ce subiecte tratezi pe blog? Care este tema ta preferata si de unde te documentezi?

Verbul "a cumpara" si toate derivatele sale posibile inunda cele cateva postari pe care le-am scris pana acum. Incerc sa impartasesc cat mai mult din experientele proprii, dar as minti daca as spune ca nu ma documentez de pe net...

4. Cata vreme petreci scriind/documentandu-te/comentand/promovand zilnic blogul tau?

Scriind - 80% din timpul alocat blogului. Restul de 20% pentru documentare/comentare/promovare. Probabil ca dupa ce voi avea ceva vechime in "breasla", procentele se vor schimba, dar nu si timpul total, care este cam 2-3 ore o zi da, altele nu :)

5. Cat ai castigat de pe urma blogului tau (bani, gadget-uri, cunostinte)? Care este cel mai important castig de pe urma blogului?

Am castigat multe cunostinte noi, toate virtuale, dintre care unele chiar apropiate, despre care va vorbeam mai sus si asta este indiscutabil cel mai mare castig al faptului ca am un blog. Restul castigurilor, mai palpabile poate, cred ca vor veni cu timpul, nu am de ce sa ma grabesc, nu?

6. Cat de importanti sunt cititorii blogului tau pentru tine?

Cei mai importanti. In fond, de asta ai blog, ca sa fii citit. N-ai cititori, nu scrii, e simplu, n-ai ce cauta in blogosfera.

7. In ce moduri iti promovezi blogul? Ce metoda de promovare ti se pare mai buna?

Ei, aici inca mai am multe de invatat. Comentez si eu unde vad ca e traficul mai intens, pun linkuri pe retelele de socializare si ii rog pe prieteni sa faca acelasi lucru pe conturile lor. E foarte greu la inceput, cred ca orice blogger stie si a trecut prin asta. Important e sa nu abandonezi, pentru ca atunci cand vezi ca ai 10 vizite intr-o zi, e simplu sa cazi in "depresia bloggerului', care duce inevitabil la abandon, nu-i asa? Pana acum agregatoarele par sa fie o solutie bunicica si linkurile pe bloguri cu trafic, deci ma astept la foarte multe de la acest interviu :))

8. Sa discutam putin si despre latura ta offlline. Ce ocupatie ai si cum se impaca ea cu pasiunea pentru blogging? Ce hobby-uri ai?

Asa cum am scris si in pagina de prezentare de pe blogul meu (https://artadeacumpara.blogspot.com/p/bun-gasit.html), duc si eu o viata banala de angajata la o firma multinationala, unde se plateste putin peste medie si se munceste mult peste medie. Mai precis, vand. De aceea hobby-ul meu principal este shoppingul, in care vreau sa devin profesionista si sa ii invat si pe cititori din tainele acestei meserii.

9. Cum crezi ca vei evolua ca blogger peste un an? Dar peste 2-3 ani?

Hmm, depinde... Daca voi reusi sa trec peste "depresia" de care vorbeam, e posibil sa intru in toate topurile blogaresti. Daca nu in 2-3 ani, in 5, numai sa reusesc.

10. Ai participat la concursuri pentru bloggeri? Cum ti se par aceste concursuri?

Inca nu, chiar imi doresc, dar mai am mult de lucru. Cred ca deocamdata blogurile sunt la faza in care erau computerele acum vreo 30 de ani. Multi au, dar nu prea stiu la ce folosesc. Concursurile blogaresti sunt o metoda minunata de a constientiza ca blogul tau are o valoare si pentru ceilalti, nu numai pentru tine. In clipa in care constati ca esti apreciat de cineva care il analizeaza in detaliu, iti dai seama ca traficul si monetizarea blogului tau pot cadea pe un loc inferior in topul motivelor pentru care iti impartasesti periodic cunostintele cu lumea virtuala.

11. Cati bloggeri cunosti, pe internet sau in viata reala?

In viata reala niciunul, sau cel putin nu vor sa se laude ca au un blog :) Pe internet pot include la categoria cunostinte vreo 10 carora le citesc si le comentez operele periodic. Va reamintesc: sunt bloggerita incepatoare! Si ma mandresc cu asta! :)

12. Un mesaj de transmis cititorilor Blogatu.ro!

Cumparati, cumparati, cumparati! Dar numai dupa ce cititi blogul meu https://artadeacumpara.blogspot.com/ :)


(interviu pe care l-am acordat pentru blogatu.ro)

12 comentarii:

Lotus spunea...

Păi dacă te descurci, vezi aici. Poţi să îl configurezi să arate cam ca pe blogul meu cu filme sau puţin diferit. Se actualizează imediat ce ai postat un comentariu, afişează avatarele (blogger), dacă dai click te duce la comentariul respectiv, poţi seta dimensiunea la avatare, cât de mult text să afişeze etc.

Sau dacă vrei să ţi-l instalez eu, îmi poţi da team sau cont temporar de admin pe blog (dacă ai încredere, e cu risc).

Eventual, dacă intri pe mess, dă-mi add pe id-ul meu şi îţi explic mai pe larg. De exemplu ai putea şi să-ţi pui o temă mai ca lumea la blog...

cumparatoarea profesionista spunea...

Najpa widget, nu-ti arata postarea la care s-a comentat. Alte solutii mai ai?

Lotus spunea...

A, păi da, spre deosebire de ăsta pe care-l ai tu acum, care-ţi arată! :))

Am mai văzut un widget dar ăsta merge destul de bine, vezi de exemplu şi Cool, Life is Good sau Matinal. Eu l-am setat cam la fel peste tot dar poţi schimba mărimea avatarelor etc. Şi evident că toate trei blogurile (plus CineMatinal-ul) sunt pe Blogger.

Te ajut dar dă-mi cont de admin sau - dacă vrei să vezi ce fac - team viewer. Am mai ajutat şi alte persoane dar nu pot să fac slalom printre widgeturi cu tine în comentarii. Că poate ar mai fi de schimbat una alta, de exemplu n-ai titluri SEO, tema, cum să zic, cred că ai putea pune una care să arate şi mai frumos etc. Asta dacă vrei şi să creşti cu blogul.

Altfel chestiile astea nu-s secrete, scrie în Google "recent comments with avatar blogger", "blogger tricks" sau "blogger templates"...

Lotus spunea...

PS: într-o vreme am vrut să fac un blog cu teme blogger (tot pe blogger şi el, că doar n-oi vinde coca-cola în sticle de pepsi) dar cine are vreme de atâtea... A rămas neterminat.

cumparatoarea profesionista spunea...

Lotusule, ti-am trimis un mail, dar vad ca nu ai bunul simt sa raspunzi...

Lotus spunea...

Probabil că dacă citeam comentariul ăsta înainte să-ţi răspund la mail nici nu ţi-aş mai fi răspuns. Închipuie-ţi că nu-mi verific mailul la secundă în fiecare zi.

cumparatoarea profesionista spunea...

:) Adica de ce nu mi-ai mai fi raspuns? Pentru ca m-am saturat sa te astept atatea ore si intr-un final m-am gandit sa iti las un mesaj si aici? Eu am mail-ul deschis nonstop pe telefon si asta te sfatuiesc sa faci si tu, ca doar suntem in secolul XXI, ce naiba! Pai e frumos asa, sa lasi o fata sa astepte... :)))))

Lotus spunea...

Da, s-o crezi tu că am să-mi folosesc telefonul pentru net. Ştiu că sunteţi multitasking (fetele) dar eu am un telefon care dă telefoane. Nu intră pe net, nu rulează filme, nu zboară, nu găteşte şi nu îţi asigură accesul la rai printr-o serie de programe de rugăciuni marca BOR, al căror link l-am uitat.

Teoria mea e: dacă vrei filme, uită-te la un monitor mare/TV. Dacă vrei net, intră de pe PC. Dacă vrei chat, foloseşte o tastatură ca lumea. Bizuită, cum zicea cineva. Şi dacă vrei să dai telefoane foloseşte telefonul...

La cât de mult încearcă să le facă tot mai mici şi 17-în-1, azi-mâine o să ai şi telefon fusiform cu vibraţii şi suprafaţa lunecoasă. Numai că acolo o să li se cam înfunde, cineva ar trebui să le spună din timp că uneori mărimea contează.

Măcar a meritat aşteptarea? Că ştii cum e, aşteptarea mai lungă face întâlnirea mai dulce.

Dar nu mai face presupuneri pe care să le expui pe blog ca fiind fapte.

cumparatoarea profesionista spunea...

Lotus, mie nu-mi place sa sterg comentariile, dar pe al tau am fost nevoita sa-l fac sa dispara. Te rog, nu te mai lua de ceilalti cititori ai mei, mai ales de cei cu care am deja o prietenie virtuala. Multumesc de intelegere si scuze.

Lotus spunea...

În cazul ăsta vedem lucrurile diferit. Eu zic că ea s-a luat de mine într-o discuţie în care nu era vizată şi a făcut referire la nişte dialoguri mai vechi de-ale noastre iar eu i-am răspuns. Ştergându-mi comentariul (care, indiferent cum îl consideri tu, era dreptul meu la replică) şi lăsându-i-l pe al ei eşti incorectă. Dar te scuz şi n-o să-ţi mai dau ocazia să ai ceva de şters.

Lotus spunea...

Na că mi s-au amestecat figurile geometrice în cap. Era vorba de lecția despre cerc, rectific deci... :)

Cristi spunea...

Eu sunt ca o trestie. Cercul meu este unul filosofic. :)

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!