Acesta este doar un anunț publicitar și nu o ofertă de a contracta

Treceam astazi pe langa o banca si m-am oprit pentru că privirea mi-a fost atrasa de un afis mare cat toate zilele. Poate nu ma credeti, dar nu stiu la ce dobanda mica facea reclama afisul bancii respective, pentru ca nu de asta i-am facut marea onoare de a-i admira vitrinele.

Ceea ce mi-a atras atentia la afisul publicitar cu pricina a fost un anunt scris cu litere de-o schioapa si pus pe o latura a sa, perpendicular cu pamantul. A trebuit deci sa imi sucesc capul la 90 de grade ca si cand as fi citit titlul de pe cotorul unei carti aflate pe un raft in biblioteca, dar zau ca nu mi-a parut rau ca m-am oprit si m-am chinuit sa vad ce scria colo.

Pentru ca, din tot afisul publicitar, anuntul scris acolo cu litere de o schioapa, aruncate șui intr-o margine, era cel mai important! Zicea asa:

"Acesta este doar un anunt publicitar si nu o oferta de a contracta."

N-ati inteles? Hai sa va explice atunci cumparatoarea profesionista: conform legii, cel care iti vnde ceva este obligat sa iti treaca intr-o oferta pe care ti-o expune, in orice mod posibil, toate costurile pe care le implica achizitionarea acelui bun, serviciu, sau ce mai vrea el sa-ti dea acolo ca sa-ti ia mai repede toti banii. Cum in afisul cu pricina banca respectiva nu facea referire decat la ce fericit vei fi tu in urmatorii nustiucati ani cand vei fi nevoit sa platesti ratele la creditul pe care l-ai luat de la ei cu dobanda cea mai mica, a trebuit sa specifice si faptul ca, fraiere, ceea ce vezi tu acolo e prea frumos sa fie adevarat, adica e doar un anunt publicitar si nimic mai mult, prost sa fie ala care crede tot ce citeste!

Mai pe scurt: au preferat sa iti arate doar beneficiile, nu si toate costurile (majoritatea ascunse) pe care le implica un credit contractat de la ei. Iar pentru asta a trebuit sa te atentioneze ca aia nu e o oferta. Daca insa nu ai vazut acel anunt, si 999 din 1000 de potentiali clienti NU AU CUM sa-l vada, el fiind bine dosit pe marginea afisului, e posibil sa te incanti si sa iei un credit, fara sa mai citesti cele 10 pagini ale ofertei, pline de costuri puse cu asteriscuri prin subsol, pe care esti obligat sa le semnezi inaintea contractului.

Deci atentie: de cate ori vedeti anuntul din titlu pe un afis, fugiti mancand pamantul! Iar daca nu-l vedeti, puneti-va doua perechi de ochelari si cautati-l cu atentie pe tot afisul!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!